10 SORUDA DENTAL İMPLANTLAR

Home / 10 SORUDA DENTAL İMPLANTLAR
  1. Dental İmplant ne demektir?

İmplant vücut dostu bir materyal olan titanyumdan yapılan, diş kökü yerine geçen bir vidadır.

1. Neden İmplant tercih etmeliyiz?

Günümüzde diş eksiklerini tamamlamanın en ideal yöntemi dental implantlardır. Dental implantlar diğer tedavi yöntemleriyle karşılaştırıldığında kanıtlanmış uzun dönem başarıya sahiptir. Dental implantlar sayesinde hastanın sağlıklı dişlerine hiç dokunulmadan diş eksikleri tamamlanabilmektedir. Ayrıca diş çekildikten sonra meydana gelen kemik kaybının da önüne implantlar sayesinde geçilebilmektedir.

1. İmplant Nasıl Uygulanır?

Ağız içi muayene ve radyografik incelemeler sonucunda uzman hekim tarafından dental implant yapılması uygun görüldükten sonra steril koşullarda cerrahi işlem ile çene kemiğine implant yerleştirilir. Bu yerleştirilen titanyum vidanın çene kemiğiyle kaynaşması (osteointegrasyonu) için belirli bir süre beklenir. Kullanılan implant sistemine ve cerrahisi işleme göre bu bekleme süresi 2 ay ile 4 ay arasında olabilir. Gerekli süre tamamlandıktan sonra implantın üzerine daha önce planlanan uygun bir daimi protez yapılır. Bunların yanı sıra bazı durumlarda hastanın çenesinde implant yerleştirilecek bölgedeki kemik hacmi yetersiz olabilir, böyle durumlarda ileri cerrahi teknikleriyle o bölgede kemik oluşturulma işlemi de(ogmentasyon) yapılabilir.

1. İmplant uygulaması ağrılı bir işlem midir?

İmplant uygulaması lokal anestezi ile yapılır, işlem sırasında herhangi bir ağrı sızı hissedilmez.

1. İmplant için yaş sınırı var mıdır?

Günümüz teknolojisinde implant 18 yaşını dolduran her hastada uygulanabilmektedir

1. İmplant yapılması hangi hastalıklarda uygun değildir?

Kontrol altında olmayan diabet hastalarında, kemoterapi ve radyoterapi tedavisi görmekte olan kanser hastalarında, bifosfonat gurubu ilaç kullanan hastalarda ve bazı bağışıklık sistemi hastalıklarında implant cerrahisi uygun değildir.

1. İmplantın üzerine hemen diş yapılabilir mi?

İmplant cerrahisi sırasında buna karar verilebilir. İmplant ideal şekilde kemiğe yerleştirilir ve yeterli tork gücü elde edilirse hemen yükleme dediğimiz protokol uygulanarak implantın üzerine geçici bir protez yapılabilir. 2 ila 4 ay sonra da implantın kemikle kaynaşması tamamlanır ve implantın üzerine daimi protez yapılır.

1. İmplant Başarısı Nedir?

İmplantı yapan uzmanın tecrübesi, güvenilir implant markası kullanımı, hastanın da ağız hijyenine gösterdiği özen ve düzenli kontrollere de bağlı olarak dental implantın başarısı %99’lar seviyesindedir.

1. Hangi durumlarda implantın kaybı yaşanır?

Aşırı sigara kullanımı (günde 10 tane üzerinde sigara kullanımı), kontrolsüz diabet (HbA1c 7 ve üzerinde olması), kemik metabolizmasını bozan bifosfonat gurubu ilaç kullanımı, ağız hijyenine dikkat edilmemesi, bruksizm gibi aşırı oklüzal kuvvetler ve temizlenmesi mümkün olmayan hatalı protezler yapılması, düzenli diş hekimi kontrollerini aksatmak gibi durumlarda implant kaybı yaşanabilir.

1. İmplant kaybı yaşanması durumunda tekrar implant yapılabilir mi?

Eğer implantı yerleştirebileceğimiz yeterli hacimde sağlıklı kemik mevcutsa, hastanın genel sağlık durumu da uygunsa tekrar implant yapılabilir. Bazı durumlarda implant kaybı yaşanan bölgede geriye kalan kemik hacmi yetersiz ise önce kemik oluşturma işlemleri uygulanır daha sonra implant yapılır.

DT. ÖZLEM FİLİZ BAYAR

Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi Uzmanı